Loyal readers

Friday, January 13, 2012

Bridal boutique: HELP!

Assalamualaikum...hari ni baru je lepas survey butik2 pengantin area Changlun/Jitra/Alor Setar. Ada yang pelamin cantik, ada yang baju cantik. Memang banyak yang okay, harga berpatutatn. Tapi semuanya lebih kurang sama saja...Setelah diansihati oleh Cik Roshamiza, saya pun decide nak ambil vendor yang dekat2 je, supaya nanti kalau ada yang tak cukup atau tak puas hati, vendor boleh balik kedai dan tambahkan apa2...Sekarang ni berbelah bahagi antara 2 vendor.

1. Ombak Klasik
2. Yujie Touch

1. Ombak klasik ni, memang dekat sangat dengan rumah. Tak sampai 5 minit pun dah sampai. Pelamin dia ada yang ok, ada yang memang menambat hati. Bunga2 yang dipakai pun memang bunga berkualiti. Servis pulak memang bagus. Senang nak bersembang dengan Kak Su. Dia melayan je kerenah saya ngan Cik Miza duduk berjam-jam kat kedai tu smapai pukul 7 lebih. Harga package keseluruhan memang berpatutan. Baju dia cantik2 jugak. Dulu saya dah pernah pergi masa bulan 12. Ada 1 baju yang sangat berkenan, tapi tup2 bride yang pakai sebelum ni dah beli terus baju tu! Aduh! Tak ada rezeki lah tu.

2. Pelamin2 Yujie Touch ni memang meletops! Memang design dia lain dari yang lain. Kalau sesiapa suka pakai gown, kat sini memang banyak pilihan gown modern. Bak kata Cik Miza, gown celebrity pakai atas red carpet! Package dia pulak memanglah berpatutan. Dia bagi kelebihan kat orang yang bayar deposit banyak. Lebih banyak deposit kita bayar, lebih banyak free gift dia bagi. Contohnya kalau kita bayar depo RM1000, dia akan bagi free inai, payung, kek 3 tingkat, dome, dan baju yang diberi adalah baju baru. Tapi ada 1 masalah: Make up artis adalah seorang lelaki. Bak kata orang, mak nyah. (Offensive tak cakap camtu? Ampunnnn sangat2 kalau ada sesiapa yang terasa.). Nanti masa make up nikah, akan ada upacara membatalkan air sembahyang, kan? Jadi masa make up tu takut terbatal air sembahyang dengan MUA pulak. ;) So, macam mana ya? Kawan2 boleh bagi idea atau pandangan? 

No comments:

Post a Comment

Love Notes