Loyal readers

Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru! & Wedding preps: Hiasan kamar pengantin

Assalamualaikum! Selamat Hari Guru buat semua guru-guru kat luar sana, yang bertungkus-lumus mendidik anak bangsa. Hari ni khas untuk kita. Tahun ni rasa sangat bermakna sambut Hari Guru sebab banyak usaha dan pengorbanan. Sampaikan saya utamakan sekolah dan pelajar dahulu sebelum hal peribadi (majlis kahwin!). Tapi semuanya dengan niat yang ikhlas, nak lihat student sendiri berjaya, InsyaAllah.


Hari Guru memang macam besday kedua. Tapi rasanya Hari Guru dapat lagi banyak hadiah dari hari lahir, hehehe! Macam-macam ada. Fresh flowers, artificial flowers, mug, memo pad, mangkuk seramik, frame gambar, bekas lilin, etc...

Hadiah paling bermakna tahun ni, for me. Ikan guppies & ikan apa ntah warna oren. Taktau nama. Tapi alangkah comelnya! Balang kaca tu sebenarnya bekas letak biskut kat rumah saya. Tapi Mama dan beli set bekas yang baru, jadi balang lama disimpan dalam almari saja. Abah yang suggest letak dalam balang kaca tu. Thanks Abah! Dah jimat duit tak perlu beli aquarium dah.


Tak tipu, sebelum ni memang saya ada bercadang nak letak fishes dalam aquarium kecil sebagai perhiasan bilik pengantin. Tambah pulak dengan sejambak fresh flowers dalam pasu. Awesome! Tujuannya nak bagi bilik tu rasa fresh dan lively.Ye la, ada benda hidup dalam bilik kan. So, the new aquarium goes on top of the new wardrobe drawer! Yippie!

The new wardrobe

Fishes again!

Alhamdulillah, banyak perkara yang dipermudahkan Allah SWT. Bila kita ikhlas, InsyaAllah Allah akan bantu. Next entry nak tulis pasal bekas tapak bunga telur & bunga manggar yang disewa percuma pulak! Wait for it!

4 comments:

  1. cntikkan bila ade ikan tu...nmpak tenang je.... :)

    ReplyDelete
  2. happy teacher's day babe! shaq mintak kat i hadiah moto..grr..sabo je la :p

    ReplyDelete
  3. camat hari guru... ieda pun dah beli ikan guppies for my bilik pengantin ^_^

    ReplyDelete

Love Notes